Free
את Free יצרתי בהשראת Eylon Nuphar, מודל והשראה, אישה של חופש שגם העניקה לה את השם. Free היא הבחירה בחיים, התמקדות בהצלחות וברגעים
פרוייקט הדגל – ישראליות וישראלים יוצרים תקווה
איך יוצרים תקווה? איך מרגישים תקווה? איך יוצאים ממצב של ייאוש או פחד לתנועה יוצרת שינוי יוצרת מציאות? האם גם אני יכול.ה? התשובה היא כן! אפשר!
טבע דומם
זה היה חודש שבכל בוקר התעוררתי, פיפי, שיניים, קפה ועם הפיג׳מה יצאתי לפינה שלי בגינה. הרמתי את הכיסוי, חיברתי אקדח דבק לחשמל, הנחתי
אף אחד ושום דבר לא יעצור אותי!
כל הסיפור הזה עם ״אף אחד ושום דבר לא יעצור אותי״ התחיל כשרציתי ללכת על החוף אבל גיליתי שנקרעו לי הנעליים. מה עכשיו נעליים?!?
ברית
משהו יפה על לעשות את הבלתי אפשרי, שימוש חוזר, כלכלה מעגלית ולהרים את הכסף מהרצפה: בטיול בוקר עם לוקה הרמתי 2 פחיות דרוסות
סלפי עם דגל
פורטרט עצמי עם הדגל של הדגלים, חיבור ושיייכות לבית, זכרונות, שברים וחלומות. הפרח האדום מתכתב עם הזר – סדרת זרי אבלות שיצרתי לזכר הנופלים
פסל כדור ים
את פסל הכדור ים יצרתי בפעם הראשונה בקיץ 2019 בשיתוף עם עיריית תל אביב, והוא חודש והוצב בשנית בחוף גורדון בקיץ 2022. הכדור
חופשי בארצנו
״חופשי בארצנו״. דגל, פיסת בד נטולת סמלים, מקופלת, מקפלת בתוכה את הצער והפגיעות, האמונה והתקווה, ובה נעצתי סיכה. את העבודה יצרתי עבור התערוכה ״בין
הדגל של הדגלים
הדגל של הדגלים הוא סיפור ישראלי – אוסף של רגעים וזכרונות, שבר ותקומה. הדגלים הם אנחנו, האנשים, שבחרנו בהם, שנשאנו אותם בגאווה, שאיבדנו אותם,
צעצועים לענבר היימן
אף פעם לא נפגשנו ולא דיברנו, ענבר. לצערי לא הכרתי אותך, עד היום שבו נחטפת ונרצחת. בחודשים האלה מאז אני קוראת עלייך, מתבוננת
פסל פופאית מרסק צעצועי פלסטיק
פרוטוטייפ ראשון של פסל פופאית, עשוי מרסק צעצועים שבורים ופסולת חופים, ניצב על הרגליים. חלום שהתגשם! כמעט ארבע שנים שאני חולמת להפוך את שאריות
איך מציירים תקווה?
בכל החודשים של ההפיכה המשטרית בישראל, אני לא מצליחה להרדם. המתח, החרדה, תחושה שהגוף עייף, שהנפש מותשת ומחשבות שעולות ומדלגות בין ייאוש לתקווה. וברקע פופאית
מראות צעצועים
מראת הצעצועים היא אחד המוצרים הכי מזוהים שלי. את הראשונה יצרתי לפני בערך 20 שנה כשהבנות שלי היו ילדות קטנות. השארתי מראה שהתיישנה
Hope | תקווה
המחאה הפוליטית בארץ מתגברת והאפשרות לעלות ולהפגין בירושלים מפחידה – כן ליסוע לא ליסוע, כן ללכת עד הסוף או לוותר ולהסתפק בצומת הקרובה. 14
50 ימים / 50 שקיות
לכבוד יום הולדת 50 שחל באוקטובר, בחרתי לצאת למסע בארץ, ללקט פסולת מהחופים והשדות, ולמלא בהם עשרות שקיות יום הולדת, אותן הגשתי כמתנה
התקופה הכחולה
במרץ 2018 צבעתי את השיער בכחול. זו היתה שנת ה-70 למדינת ישראל, ומכיוון שאני באה מעולמות של תקשורת חזותית והעברת מסר, צבעתי את השיער והכרזתי
פופאית – הסיפור המלא
פופאית היא דמות אמנותית שיצרתי מהחיבור בין אוליב לפופאי, ואשר בעזרתה אני מעבירה מסר למסוגלות ויזמות נשית. הפוסט הזה הוא הטיים ליין שבו
ארגנטינה
את ארגנטינה יצרתי אחרי הניצחון הנהדר במונדיאל. כמו בפעמים הקודמות – לקחתי חלק ועוד חלק והרכבתי לשלם חדש. זה היה נחמד וחשבתי שזו מחווה נחמדה
השפם של טלי
לפני כמה שנים צילמתי תמונה שלי עם שפם שעיר שמצאתי באחת השקיות של פורים, והעליתי לפייס. כמה חברות התקשרו ואמרו לי ״תראי זה לא
אם וורהול היה אישה
כשלמדתי בבצלאל, ממש בשנה הראשונה, אחד המורים אמר לי שהצבעוניות שלי אמריקאית, לא מתוחכמת, וולגרית ושטוחה. בהתחלה נעלבתי, רק לקח לי כמה שנים
אוסף האקדחים
קיץ 2014 | זמן מלחמה בעזה. בנייד הבהב מבזק חדשות: ״ארסנל נשק נתפס על ספינה בלב ים״. אני רואה את התמונה – שורות שורות של נשקים ותחמושת. כיביתי
חמסה עלכ
ב-2020 ציירתי את #חמסה. קלף טאקי כחול שהיה זרוק על המדרכה עורר את תשומת ליבי. התכופפתי, הרמתי וחייכתי. יש כאלה שהיו עוברים לידו
עם חופשי בארצי
לפני כמה שנים שאלתי את איה, הבת שלי – תגידי, למה את תמיד הולכת עם חולצה ומכנסיים שמסתירים את הבגד ים?בגללך! היא ענתה
מיי סוויט הארט
בכל פעם שניגשתי לעבודה הזו המילה שקפצה לי היא ׳מתגלה׳. חודשים שאני חוקרת אותה, מסדרת קו, מוחקת, משנה, מנסה להרגיש מה היא מבקשת
!Boy, we can!
הפעם פופאית נצבעה בכחול. מה שהתחיל מהדגמה אגבית להדפס רשת בכחול לשני סטודנטים, הפך לגוון ששטף את העבודות ואותי. ״הכחול, הם שאלו אותי, למה
בטון יצוק חיטה ברוח
הייקו היא צורת שירה הקצרה ביותר בעולם שמקורה ביפן המסורתית. השירים בה מינימליסטיים, פשוטים, יומיומיים וכתובים בצורה ישירה ולא מקושטת. התעוררתי בלילה מחלום
A-man
אם מישהו היה אומר לי שיבוא יום ואצייר את פופאי, גיבור הילדות שלי המוצק השרירי החזק, מדלג עם חצאית של אוליב על רקע
מרילין פעם שניה
במאי 2022 נמכרה במכירה פומבית היצירה ׳מרילין כחולה׳ של אנדי וורהול בסכום אסטרונומי של 195 מיליון דולר!!!!!!! זה מספר בלתי נתפס ובכל זאת,
להפוך כסף לזהב
״מה את מתעסקת בכסף?! תשארי אותנטית, תתמקדי ביצירה ותני לאחרים לנהל את הכסף בשבילך״. אז פעם באמת הייתי כזאת והאמנתי שאחרים יכולים לנהל
עד שהגיעה אישה
עד שהגיעה אישהשמן תעשייתי על קנווס 1.40:1.60 ס״מ 2022 את הציור ציירתי בהתכתבות עם הדמות של פופאי שיצרו המאסטרים של הפופ ארט –
Forever young
לפני איזה חודש נסענו, שימשי ואני בתל אביב, הוא נהג ואני הייתי תקועה עם הראש בנייד. ״יואווו! את חייבת לראות!״ הוא זרק לאוויר,
איי לאב יו – מי טו
בכל התקופה הזו שאני יוצרת את פופאית, מעסיקה אותי השאלה – ומה עם אוליב? את הציור I love you – metoo יצרתי בהשראת לינוי אשרם
קונס, פופאי, פופאית ואני
לא פגשתי את ג׳ף קונס (לפחות לא בנתיים), אבל הייתי די קרובה. את הלב יצרתי לפני כמה שנים כחלק מפסל שהוצג בתערוכת יומולדת
צ׳צ׳קסית
בהתחלה הייתי טנא. ככה נולדתי, עם השם משפחה הזה גדלתי, והשם הזה כמו שמות של אחרים, הפך לחלק מהזהות שלי.כשגדלתי נישאתי לשימשי ואחרי
Two Good
אני לא אוהבת את זה! היא הכריזה. למה? שאלתי. כי הפופאית נמוכה וזה מנציח את העליונות של הגבר. אבל שניהם פופאיות ומה זה
מצטיינת!
אם יש משהו שאני גאה בו היום – אלה התעודות שלי מבית ספר, וזה לא בגלל שהייתי תלמידה מצטיינת, אלא הפוך! דווקא בגלל
מלכה
שנים רציתי להיות מלכה. לא מלכה כמו באגדות ובסרטים עם כתר, משרתים, דם כחול, שמלות מפונפנות ונסיכים על סוסים. ממש לא!!רציתי להיות מלכה
המלכה האם
אין לי עניין מיוחד עם מראות ושום צורך לעמוד מולן או להתבונן בעצמי. לעומת זאת, אני כל כך אוהבת מראות צעצועים. מאות סדנאות עשיתי
גינה
באפריל אנחנו עוזבים את הבית, הבית ראשון שבנינו ביחד, שבכל חלק בו נמצא חלק מאיתנו, ועם זאת – קל לשחרר. קל כמו שלא
Oh boy she CAN!
הציור הרביעי בסדרה של #פופאית הוא Oh boy she CAN! הדמות של פופאי עם הגוף של אוליב – שמח, חיוני, דלוק, תומך ומוכן
Oh boy
הציור השלישי בסדרה #פופאית וההיפוך הראשון – פופאי, הדמות הגברית, השרירית לובש את הבגדים של אוליב בגוף נשי מעודן. Oh boy כי משהו
בית
האם הבית שלנו הוא חפץ? האם הוא עונה לצורך או למודל חלומי מוחפץ שאליו חונכנו? אסופת בתי הצעצוע מתבוננת על מה שאספנו בדרך,
ציפור גן עדן
אף פעם לא אהבתי ציפור גם עדן. יותר נכון ממש לא אהבתי את הפרח הזה ועוד פחות את הגזע ותפרחת העלים הגסה שלו.
בלי עין הרע
את סדרת העיניים והקמעות יצרתי ב-2018, כשהתחילה התקופה הכחולה. בחיים הפרטיים הייתי בעיצומו של שבר רגשי שהפך לכלכלי ובאופן טבעי הכחול הופיע. לכחול
וודי ובאזז – מיי בסטי׳ז
את Toy story ראיתי בניו יורק ב-95 בשבוע הראשון שבו הוא עלה לאקרנים. ראיתי ונשמטה לי הלסת – מהסצינה הראשונה, האנימציה, רנדי ניומן עם
איי לאב יו דיס מאטץ׳
כל אחד מהאוספים שאספתי בשנים האחרונות ייצג משהו בעיצוב ה״אני״ החדש. הצעצועים וההחפצים היו השפה והכלי להביע את מה שמתחולל בי, את מה שנשבר
טובעת בפלסטיקים וצעצועים
באמצע 2018 חווינו משבר כלכלי, תהום שנפערה לנו מתחת לרגליים, ובתוך ה״אין״ והשיבושים הייתי זקוקה לוודאות. צעצועים היו חומר הגלם שהשתמשתי בו לסדנאות
בין שמיים לארץ
לפני כמה שבועות נפרדתי מהפחד. פחד שליווה אותי הרבה שנים. הפחד מלאבד, מלהישאר ללא מקור פרנסה יציב. פחד שהילדים יישברו, שהמשפחה תתפרק, שלא
צעצועיזם
צעצועיזם (Toyism) הוא זרם חדש באמנות ובתקשורת חזותית, אשר מגדיר את השימוש בצעצועים ככלי שפתי לגיטימי להבעת רגש, רעיון, סיפור או חוויה. תערוכת צעצועיזם
טויס אר אס
את ״טויס אר אס״ יצרתי לראשונה ביחד עם מבקרי תערוכת ״צעצועיזם״ בחולון ב-2018. שיתוף הפעולה בא לידי ביטוי בהזמנת המשתתפות.ים להתחקות אחר תהליך האיסוף
היידי ולוליטה
על הסדרה ״הגיבורה״: הגיבורה היא זו הכובשת ואינה כובשת את יצרה, שמתמסרת, חושקת וסוערת, מעזה, נאמנה לתשוקות וללהט, שקופאת על מקומה. שצוחקת בקול גדול
הגיבורות
עשרות מבין העבודות שיצרתי בין השנים 2014-2018 הוצגו על קיר ״הגיבורה״ בתערוכת צעצועיזם – אסמבלז׳ים בצעצועים וגרוטאות, אוספים ואגדות, חלומות וזכרונות ילדות. בעבודות
ג׳ירפה
הג׳ירפה היא הפסל האחרון שיצרתי מסדרת ״הגיבורה״. את הפסל יצרתי בהשראת הנשים ארוכות הצוואר מתאילנד, אלה שבכל שנה בחייהן חובקים ומוסיפים אל הצוואר
משיח
לאבא שלי אין אלוהים! לפני 13 שנה נפגשנו לארוחת צהריים בתל אביב. כשנפגשנו הוא נתן לי מטבע של 10 אגורות – ״קחי״, הוא
יום העצמאות. הצעצועים הם המילים שלי
אספתי אותם בגוונים של כחול ותכלת והנחתי אותם על רקע לבן, אספתי אחד שבור בלי רגל לאלה שנפגעו ולידו מקום ריק בשביל אלה
הזר
הזר | 2015 אמצע הלילה. התעוררתי. הוצאתי מהתיק את ה״זר״ שהבאתי מהסטודיו והתחלתי לצבוע בטוש שחור, וככה בשקט הזה של אמצע הלילה ניסיתי להבין למה
MeRoar – TEDxJaffa
בדצמבר 2018, בימים שהייתי על הקצה, במקום הכי אפל וחשוך, הזדמן לי ליצור את אחד האירועים המופלאים והמכוננים בחיי! MeRoar | TEDxJaffaWomen, מיזם אמנות, שבו
זרעים של מסטיק
זוהי לאה. לאה נאור. מכירים? למי מבניכם שלא, אז לאה היא היוצרת המופלאה שכתבה לנו את מקהלה עליזה, בואי אמא, קרנבל בנח״ל, את
Andy. Warhol
זו אחת העבודות שאני אוהבת במיוחד, וזה בגלל החיבור הכל כך פשוט בין שני העולמות שמגדירים את היצירה שלי – השפעת הפופ ארט,
קופה קטנה והקמפבל של וורהול
הציור הזה התחיל ממחווה שעשיתי ליואל גילינסקי. יואל היה מורה שלי בבצלאל, צייר מחונן שעוסק בסיפור האישי / הקולקטיבי דרך חיבור בין זכרונות, צעצועים,
הסביבונה
את הסביבונה ושתי עבודות נוספות יצרתי אחרי שיצאתי מהבית נסערת. הלכתי לסטודיו, סגרתי דלתות, שפכתי על הרצפה ארגזים עם המון צעצועים והתחלתי ליצור. לא היה
חווה
את ״חווה״ יצרתי במקרה – צעצוע פלסטיק צהוב שהחליק מהידיים ונחת על חתיכת פלסטיק ירוקה שכנראה היתה עץ ברוש. הרמתי אותם, סידרתי, הנחתי
הפרחים של ואן גוך
ב-2017 ביקרנו בעיירה אובר בצרפת, שבה שהה ויצר וינסנט ואן גוך בחודשיים האחרונים לחייו עד שככל הנראה התאבד. חלקת הקבר שלו ושל אחיו
אלברטו
את הפסלים של אלברטו ג׳אקומטי פגשתי בפעם הראשונה בנעורים. למדתי בכיתת גרפיקה בעמל א׳ בפתח תקווה, ובמסגרת שיעורי תולדות האמנות והכנת התזה לבגרות,
הברווז
את הברווז יצרתי משני חלקים – הגוף ממתקן מפיות מכסף והראש עם המקור ממלקחיים של גיניקולוג. את שניהם יחד עם תיבת הנגינה מצאתי
ערימת מתנות יומולדת
ערימת מתנות יומולדת פסל 6 מ׳ גובה 2015 תערוכת יומולדת מוזיאון ישראל, ירושלים
יומולדת
את מיצב יומולדת יצרתי ב-2015 לרגל תערוכת ״יומולדת״ במלאת 50 שנה למוזיאון ישראל בירושלים. את ההשראה למיצב שאבתי מחגיגת יום ההולדת המשפחתית שלנו
מגלגלים – מיצג בתל אביב
ב-2014, קצת אחרי שפתחתי את הסטודיו ואחרי ההצלחה הנהדרת של פסל המאוורר בכיכר רבין, הייתי במעוף על פסלים סביבתיים. רציתי לעבוד בענק וכל
המאוורר
המאוורר היה הפסל הסביבתי הראשון שיצרתי בחיי. אלה ששיתפתי אותןם ברעיון אמרו לי ״אין לך סיכוי״, ״אם לא תצליחי״ ו״חבל על הזמן״, והאמת –
הקרקס
הזרקור מאיר, תופים וחצוצרה. הלוליינים, המאלפים, הפילים והסוסים, אקרובטים למעלה אריות למטה, והקהל שואג! הקרקס מתחיל! ואני במרכז פשוקת רגליים, וכל המופע, החלומות
פיראטים
פיראטים תמיד נראים לי מגוחכים. חיים בסרט עם כל התלבושות המטופשות האלה, עקורי עיניים, חלקי גפיים ושאריות בדים. הפיראטים אסמבלז׳ים טכניקה מעורבת גובה:
ליד הבננה של וורהול
ההמבורגר היה המיצב הראשון שהוצג במוזיאון ישראל בירושלים בתערוכה ״שאלה של טעם״. יצרתי אותו בהשראת הפופ ארט האמריקאי ובקריצה לוורהול וקלאס אולדנבורג, כאלה